ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Ezeket a feltételeket Magyarország törvényei szabályozzák.

Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Szolgáltató és az atablas.hu webáruházból terméket rendelők (a továbbiakban: Vásárló) között létrejövő jogviszonyból eredő jogokat és kötelezettségeket határozza meg.

A webáruház címe: atablas.hu
A webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató) adatai:
Cégnév: Baglyas György egyéni vállalkozó, kisadózó
Nyilvántartási szám: 55357034
Székhely: 2092 Budakeszi, Viktória utca 56.
Adószám: 53370060-1-33
Bankszámlaszám: MAGNET Bank 16200223-10043749
IBAN kód HU66 1620 0223 1004 3749 0000 0000 / SWIFT kód HBWEHUHB

Ügyfélszolgálat
Postai cím: 2092, Budakeszi, Viktória utca 56.
Telefonszám: +36 20 221 0020
E-mail: info@atablas.hu

SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE

Rendeléssel kapcsolatos információk:

A megrendelések leadása elsődlegesen az atablas.hu webáruházon keresztül történhet, illetve nagy tételű, kereskedelmi mennyiségű vagy egyedi termékek készítésére leadott megrendelés az info@atablas.hu e-mail címen keresztül, az Eladóval történt külön egyeztetés útján történhet. A rendelésekkel kapcsolatos tájékoztatásokat az Eladó szintén elektronikus úton (a webáruház felületén vagy e-mailben) adja a Vásárlók részére.

Az Eladó eladásra kínált termékeinek lényeges tulajdonságairól, vételárának adóval megnövelt teljes összegéről a Vásárló a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat. Amennyiben az adott terméktípuson belül további választási lehetőségek (pl. szín, méret) vannak, azt a Vásárló a Tábla Bolt menüből választhatja ki. A Vásárló a "Kosárba rakom" feliratú gombra kattintva tudja a terméket virtuális kosarába helyezni. A kosárba helyezésről a rendszer zöld pipával egy tájékoztató üzenet sort jelenít meg a termékadatok felett, miszerint a "[Termék neve] a kosárba helyezve". A Vásárló a bevásárlókosár ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti kosarának tartalmát és azon módosításokat hajthat végre (terméket törölhet onnan, mennyiséget változtathat), továbbá kedvezményre jogosító kuponkódját a kódnak az erre megjelölt cellába történő beírásával érvényesítheti.

Amennyiben a Vásárló úgy dönt, hogy - a megrendelt termékadatok és a fizetendő teljes bruttó vételár leellenőrzését követően - elkezdi a megrendelés folyamatát, a Kosár fülön, a "Tovább a pénztárhoz" gombra kattintva teheti ezt meg. A megrendelés leadására regisztráció után - vagy már regisztrált vásárló esetén bejelentkezéssel - és regisztráció/bejelentkezés nélkül is lehetőség van. Ezt követően a Vásárlónak a szerződés teljesítéséhez szükséges számlázási - és szállítási adatait (név, cím, telefonszám, e-mail cím) kell megadnia a rendszerben, majd a ki kell választania a fizetési módot.

A Vásárló köteles mind a regisztráció, mind a megrendelés során a rendszer által kért adatokat a valóságnak megfelelően megadni. Vásárló a "Megrendelés elküldése" gombra kattintva véglegesítheti megrendelését és küldheti el az A Táblás részére. A Vásárló által leadott, véglegesített megrendelés a Vásárló részéről ajánlatnak minősül.

A rendelés visszaigazolása

Eladó a megrendelés megérkezését elektronikus úton automatikusan azonnal visszaigazolja. Ez az automatikus visszaigazoló email kizárólag a megrendelés Eladóhoz történő megérkezéséről tájékoztatja a Vásárlót.

Eladó a Vásárló megrendelésének tartalmát annak leadásától számított legfeljebb 48 órán belül, elektronikus úton, a Vásárló által megadott e-mail címre küldött üzenetben igazolja vissza (a továbbiakban visszaigazolás alatt Eladó e végleges visszaigazolást kell érteni) a megrendelés azonosítójának megjelölésével a megrendelés tartalmát (megrendelt termékek megnevezését, mennyiségét, vételárát, fizetési módját, a fizetési és szállítási adatokat, a Vásárló számlázási-, szállítási adatait). A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő megérkezettnek, amikor annak tartalma a címzett számára hozzáférhetővé válik. Amennyiben a visszaigazolás nem érkezik meg, a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttsége alól.

Az Eladó által a Vásárlónak megküldött rendelési visszaigazolással felek között, elektronikus úton a szerződés létrejön. A szerződéskötés nyelve a magyar. A megrendelt termék(ek) ára a megrendeléskor érvényes - a rendelésen visszaigazolt - ár.

A rendelések iktatása

A beérkezett rendeléseket Eladó a szerverén iktatja.

Az eladásra kínált termékek:

Az atablas.hu weboldalon elsősorban Baglyas György e.v. által tervezett és készített egyedi, kézműves rajz, festő- és palatábla termékeket kínál az Eladó. Az atablas.hu webshop nem értékesít használt termékeket, hibás termékeket vagy a piaci normáknak megfelelőnél gyengébb minőségű termékeket. A termékek fő jellemzői az atablas.hu egyes termék oldalain vannak feltüntetve. A weboldalon értékesítésre felkínált termékek képe, illetve azok színe, a használt internetböngésző vagy monitor felbontása miatt eltérhetnek a termékek tényleges színeitől, Eladó a képi megjelenítés és a tényleges megjelenés közti eltérésért felelősséget nem vállal.

A vételár:

A webshopban a termékek mellett feltüntetett ár az oldal magyar nyelvű változatának használata esetén magyar forintban értendő és 0 áfás (Kisadózó - bruttó ár). Az így feltüntetett vételár lehet teljes ár, akciós ár vagy egyéb akciók (pl. kupon beváltása esetén) eredményeképpen egyedi, csak az adott Vásárlóra vagy termékre vonatkozó speciális ár. A vételár nem tartalmazza a szállítási költséget, mely a termék vételárán felül fizetendő az adott kiszállítási módra irányadó, az Eladó által előre jelölt szállítási költség szerint. Az adott ügyfél vételára mindig az az ár és devizanem, ami a fizetési folyamat során az adott ügyfél kosara mellett, jól látható és értelmezhető módon fel van tüntetve. Esetleges adminisztratív- vagy rendszerhiba miatt feltüntetett nyilvánvalóan hibás árak nem képezhetik a jogügylet alapját, ezek kiigazításához az Eladónak joga van azzal, hogy ilyen esetben a Vásárló jogosult elállni a szerződéstől. A végső vételárat minden esetben a megrendelés visszaigazolása tartalmazza.

Fizetés:

A termék kifizetése történhet banki utalással, bankkártyával (online fizetés), személyes átvétel esetén készpénzes fizetéssel.

A Vásárló a termék vételárát kiszállítás esetén elektronikusan, online fizetéssel fizetheti ki. A személyes átvétel esetén készpénzes fizetéssel is megvásárolható a termék, ez a fizetési mód díjmentes.

Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy egyes esetekben meghatározott fizetési módokat kizárjon, illetve előre utalást, egyes egyedi megrendelések vagy előrendelések esetén akár előleget is kérjen. Előre utalás esetén a teljes vételár összegét a Vásárlónak az Eladó visszaigazolásában megjelölt bankszámlaszámra és az abban megadott egyéb adatok szerint kell megfizetnie. A teljes vételár összege az Eladó bankszámláján történő jóváírással vagy utánvét esetén a futárnak történő kifizetéssel tekintendő megfizetettnek.

Szállítás:

Eladó kiszállítást Európa területén vállal. A szállítási határidőkről a mindenkori megrendelési folyamat során Eladó e-mailben tájékoztatja a Vásárlót. Amennyiben az ott megadott szállítási idő nem tartható be, Eladó e-mailben tájékoztatja erről a Vásárlót. Külföldi szállítási cím esetében, amennyiben a kiszállítás Eladónak vagy megbízottjának aránytalanul nagy terhet vagy kockázatot jelentene, úgy Eladó jogosult a szerződés teljesítésétől elállni, és Vevő részére az esetlegesen már megfizetett vételárat, költséget maradéktalanul visszafizetni.

A megrendelés visszaigazolását követően a rendelés leadása során megjelölt módon van lehetőség a megrendelt termék átvételére. Személyes átvételi lehetőséget választva a Csomagpontunkon, vagy az Eladó szerződött futárszolgálata által történik a vásárolt termék kiszállítása és Vásárló vagy meghatalmazottja részére történő átadása. Kiszállítás esetén, ha a Vásárló sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, az átvétel során, a sérülésekről a futártól kérnie kell jegyzőkönyv felvételét. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Eladó díjmentesen biztosítja.

Személyes átvételi lehetőség (Csomagpont) a 2092, Budakeszi, Viktória utca 56. címen biztosított előzetes telefonos vagy e-mailben történő időpont egyeztetést követően ;Vásárló a webshopból rendelésről kapott visszaigazolás kézbesítését követő munkanaptól a Csomagponton, annak nyitvatartási idejében átveheti a megrendelt terméket. A megrendelések a Csomagponton hét (7) munkanapig kerülnek tárolásra. A 7. nap elteltével át nem vett árut az Eladó akkor szállítja ki ismételten a Csomagpontra (legfeljebb egy ismételt alkalommal), ha a Vásárló ezt emailben kérelmezi. A 7. munkanap elteltével át nem vett rendelést csak külön egyeztetés alapján adja át az Eladó a Vásárló részére. Eladó fenntartja a jogot, hogy az át nem vett megrendelések későbbi átadásával kapcsolatos, azaz az ismételt kiszállítással/Csomagpontra leadással vagy bármely más módon történő kézbesítéssel, illetve a határidőben át nem vett áru tárolásával kapcsolatban felmerülő valamennyi plusz költségét Vásárlóval szemben érvényesítse.

Amennyiben Vásárló a megrendelés leadása során a futárral történő kiszállítást választja, olyan szállítási címet köteles megadni, ahol munkanapokon (hétfő-péntek) 9 és 16 óra között tartózkodik valaki, aki a csomag átvételére jogosult. A számlázási címnek nem kell megegyeznie a szállítási címmel. A vásárlásról kiállított elektronikus számla a vásárlás során regisztrált e-mail címre kerül kiküldésre. Ha a futár érkezésekor nincs, aki átvegye a vásárolt árut, a futár cég egy alkalommal újra megkísérli a kézbesítést, amennyiben ez sikertelen, a küldeményt visszaszállítja az Eladóhoz. A futár szükség esetén felveszi Vásárlóval a kapcsolatot a megrendelés leadásakor megadott telefonszámon.

Ha a Vásárló átutalással fizet, az árut akkor tudjuk átadni, eljuttatni a Csomagpontra vagy elindítani a futárszolgálattal, ha az Eladó bankszámláján a vételár jóváírásra kerül.


Elállási jog:

A jelen pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy Vásárlóra (2013. évi V. tv. 8:1.§ (1) bek. 3. pont szerinti fogyasztó) vonatkoznak és alkalmazandók.

A távollévők között kötött szerződés esetén a Vásárlót indokolás nélküli elállási/felmondási jog illeti meg a termék adásvételére irányuló szerződés esetén (i) a terméknek, (ii) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek, (iii) ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, a Vásárló vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül. A Vásárló elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. A Vásárlót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

A Vásárló elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján írásban, elektronikus úton (info@atablas.hu), vagy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerinti, jelen ÁSZF mellékletét képező nyilatkozatminta kitöltött példányának az Eladó postacímére megküldésével gyakorolhatja. Az elállási jog gyakorlásához a rendelés azonosítójára és a vásárlást igazoló számlára van szükség. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot a kézhezvételtől (termék átvételétől) számított 14 napon belül elküldeni az Eladó részére. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail kézbesítésének időpontját veszi figyelembe Eladó a határidő számítása szempontjából. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vásárló viseli.

Elállás esetén Eladó haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is, a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. Ha a Vásárló kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Eladó mindaddig visszatarthatja a Vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, amíg a Vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg az Eladót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. Eladó kizárólag a sérülésmentes, hiánytalan tartalmú termék visszaküldése esetén köteles a teljes vételárat megtéríteni a Vásárló részére, a nem rendeltetésszerű használatból eredő kárát az Eladó érvényesítheti a Vásárlón. A Vásárló elállási jogát - a 45/2014. Korm. rendelet 29. §-a alapján - nem gyakorolhatja különösen
az olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak.

Szavatossági igények:

A Vásárló az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet.

Fogyasztói szerződés esetén a Vásárló a termék átvételének időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek.

A kellékszavatossági igénye érvényesítése során a Vásárló kérheti a hibás termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha a kijavítás vagy kicserélés lehetetlen, vagy az Eladó számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Vásárló a kijavítást, vagy a kicserélést nem kérte illetve kérhette, arányos árleszállítást igényelhet, a terméket az Eladó költségére kijavíthatja, illetve kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől, ha a kijavítást vagy kicserélést az Eladó nem vállalta, nem tudta elvégezni, vagy ha a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban viselnie kell, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot. A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni.

Ha a Vásárló egyben fogyasztónak is minősül, az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen, illetve ha e vélelem megdöntésre kerül. A teljesítéstől számított 6 hónap elteltét követően azonban a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában megvolt.

A felelősség korlátozása:

Az Eladó nem vállal semminemű felelősséget az atablas.hu webshophoz való csatlakozás során használt technikai (hardver, szoftver) és vagy kommunikációs (internet) infrastruktúra által okozott hibákért, kellemetlenségekért, közvetlen vagy közvetett károkért, függetlenül attól, hogy az a szerver vagy a kliens oldali üzemszerű vagy rendkívüli, nem üzemszerű működésből adódott.

Panaszügyintézés:

A Vásárló panaszügyintézése írásban, a 2092,Budakeszi, Viktória utca 56. szám alatti postacímen vagy az info@atablas.hu e-mail címen történhet. Eladó 30 napon belül megküldi a panasz kivizsgálásával kapcsolatos álláspontját a Vásárló részére, egyúttal tájékoztatja a Vásárlót a panaszra adott válaszlevélben foglaltak elleni jogorvoslati lehetőségeiről.

Amennyiben az Eladó és a Vásárló között esetlegesen fennálló jogvita a felek között folytatott tárgyalások során nem rendeződik, a Vásárló bírósági eljárást kezdeményezhet, továbbá fogyasztói panasz esetén a Vásárlónak lehetősége van a területileg illetékes kormányhivatal fogyasztóvédelmi főosztályához vagy az illetékes kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testülethez fordulni (a békéltető testületek listája a https://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/node/8579 linken elérhető). Vásárló továbbá igénybe veheti az online vitarendezési platformot (ODR) is, amely elérhető a https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage oldalról.

Egyéb rendelkezések:

Az Eladó jogosult a Vásárló részére hírlevelet vagy egyéb reklámlevelet küldeni, amennyiben az Eladó a regisztrációkor ehhez előzetes, kifejezett és önkéntes hozzájárulását adta. Ezen hozzájárulását a Vásárló bármikor jogosult visszavonni, ebben az esetben a Eladó a Vásárló részére több hírlevelet illetőleg egyéb reklámlevelet nem küld, továbbá törli a Vásárló adatait a hírlevélre feliratkozott felhasználók adatai közül.

Vásárló a megrendelésével kapcsolatos bármilyen kérdésével, észrevételével, panaszával a fent megadott elérhetőségeken fordulhat az Eladó munkatársaihoz.

Vásárló az Eladó adatvédelmi előírásait az atablas.hu weboldalon elérhető Adatvédelmi- és adatkezelési szabályzat megnyitásával érheti el.

A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.évi V. törvény (Ptk.), a fogyasztói szerződések esetében a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. Korm.rendelet, illetve az egyéb vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadók.

Eladó jogosult a jelen Általános Szerződési Feltételeket bármikor, egyoldalúan módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően leadott megrendelésekre alkalmazandók.

Jelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt rendelkezések 2018. augusztus 22 ...-tőlól visszavonásig és/vagy azok módosításáig hatályosak.

Törvényi hivatkozások

Adatkezelés

  • évi CXII. törvény (Infotv.)

Elállás, termékszavatosság, kellékszavatosság, visszatérítés

45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

Jótállás

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet

Szerzői jogok

  • évi LXXVI. törvény

A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

  • évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
  • évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
  • évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról; 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;

19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

1.sz. Melléklet

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett:Baglyas György (2092, Budakeszi, Viktória utca 56., info@atablas.hu)

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: *

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: *

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:
A termék/ek neve és darabszáma:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt